Ana Sayfa Arama Yazarlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya

Operatörlerin fahiş zammı meclise taşındı!

Gelecek Partisi İstanbul Milletvekili Doğan Demir meclise iletişim operatörlerinin paket fiyatlarında yaptığı artışla ilgili soru önergesi verdi.

Gelecek Partisi İstanbul Milletvekili Doğan Demir meclise iletişim operatörlerinin paket

Gelecek Partisi İstanbul Milletvekili Doğan Demir TBMM’ye iletişim operatörlerinde artışla ilgili olarak soru önergesi verdi. Demir, meclise verdiği soru önergesinde son dönemde fiyatların hızla yükseldiğini ve operatörlere gerekli denetimlerin fiyat/performans yönünden yapılması gerektiğini belirtti.

Gelecek Partisi İstanbul Milletvekili Doğan Demir TBMM’ye verdiği soru önergesinde şu ifadelere yer verdi; “Özellikle son yıllarda Türkiye’deki iletişim operatörlerinin sunduğu tarife ve paket fiyatlarının hızla yükseldiği görülmektedir. Mobil iletişim ve internet hizmetleri, halkın temel ihtiyaçları arasında yer almakta ve bu hizmetlerin aşırı pahalı hale gelmesi, vatandaşlarımızı ciddi şekilde etkilemektedir. Vatandaşların bütçeleri üzerinde artan baskı, ekonomik zorluklar karşısında daha fazla hissedilmektedir.

Vatandaşlarımızın, dünya ülkelerine kıyasla en düşük hızda internete ve sürekli aksayan çekim gücü hizmetine karşın en yüksek tarife ücretlerini ödemesi tam anlamıyla bir adaletsizliğe dönüşmüştür. Her yıl yeni taahhüt dönemi ile birlikte fiyatlarda yüzde 100’den fazla olan artışın önüne geçilmeli ve iletişim operatörleri fiyat/performans yönünden ivedilikle denetlenmelidir.

Bu bağlamda;

  1. Türkiye’deki iletişim operatörlerinin tarife ve paket fiyatlarının artış nedenleri nelerdir? Bu artışların kontrol altına alınması için herhangi bir düzenleme veya denetim mekanizması mevcut mudur?
  2. Türkiye, GSM ve internet hizmetleri açısından Avrupa ve diğer dünya ülkeleri ile kıyaslandığında fiyat açısından hangi konumdadır?
  3. Vatandaşların özellikle mobil internet ve iletişim hizmetlerine erişimde yaşadıkları zorluklar ile ilgili bakanlığınıza ulaşan şikâyet sayısı nedir? Bu şikâyetlerin çözümüne yönelik ne gibi adımlar atılmaktadır?
  4. Mobil iletişim ve internet hizmetlerinin daha erişilebilir olması için alternatif politikalar veya destek paketleri sunulması planlanmakta mıdır? Özellikle dar gelirli aileler ve öğrenciler için daha uygun fiyatlı tarifeler sağlanması adına bir çalışmanız var mıdır?
  5. İletişim operatörleri arasında rekabetin artırılması ve tüketicilerin daha uygun fiyatlarla hizmet alabilmesi için yapılması gereken düzenlemeler nelerdir?
  6. İletişim altyapısının iyileştirilmesi, daha düşük maliyetli hizmet sunulabilmesi ve kırsal bölgelerde iletişim altyapısının geliştirilmesi için yapılan yatırımlar nelerdir?”