Sağlık sektöründe özel hastaneler özellikle devlet hastanelerine nazaran kaliteli hizmet sunmaları nedeniyle tercih sebebi oluyorlardı. Ancak son yıllarda peşi sıra açılan özel hastaneler kalite çıtasını bir hayli düşürdü. Son dönemde sürekli yaşanan sorunlarla gündeme gelen VM Medical Park Kocaeli İzmit Hastanesi hasta hizmet kalitesi düşüklüğünün en önemli örneklerin biri olmaya devam ediyor.
BİR ŞİKAYET DAHA GELDİ
VM Medical Park Kocaeli İzmit Hastanesi önceki gün karnında ölü bebeği ile 1 saat bekletilen anne ile gündeme gelmişti. Bağımsız Kocaeli’nin duyurduğu bu acı olay kamuoyu vicdanını yaralamıştı. Kocaeli İl Sağlık Müdürlüğü bu olay sonrasında hastane hakkında soruşturma başlattı. Kocaeli bölgesi özel hastanelerinden olan Medical’den bir şikayet daha geldi. Hastane çalışanlarının bu defa gündeme gelen olumsuz davranışı yaşlı ve ameliyatlı bir hastayla ilgiliydi.
ÇALIŞANLARLA SORUN YAŞADI
İstanbul’da yaşayan Büşra isimli bir vatandaş annesini VM Medical Park Kocaeli İzmit Hastanesi polikliniğinde kontrole götürdü. Uzun süre bekletilen ameliyatlı anne ve genç kadın daha sonra röntgen servisine yönlendirildi. Boş yere zaman kaybeden ve ameliyatlı hasta olmalarına rağmen 40 dakika röntgen sırası bekleyen vatandaş yaşadıklarını şu ifadelerle anlattı: “14.07 Salı günü Kocaeli Medical Park Hastanesi’nde annem ameliyat oldu. Doktor orada olduğu için direkt ameliyatı kabul ettik ancak doktorumuz dışındaki çalışanlar ile çok fazla sorun yaşadık.
CEBİME Mİ ATIYORUM?
Pandemi döneminde hemşirelerde maske eldiven hiçbir koruma yok. Serum bittiğinde hemşireleri çağırıyoruz yoğunuz deyip ellerindeki telefona bakmaya devam ediyorlar ve yarım saat 45 dakika için de ancak gelebiliyorlar. Bugün (22.07.2020) kontrol için 10:00 da randevu aldık. Biz 9:50’de oradaydık ve beklemeye başladık. 10:20 ‘de akciğer filmi çekimi gerektiği söylendi. -30 dakikadır neden düşünülmedi?- Filme gittik her şeyin ücretini baştan peşin ödememize rağmen filmin ücretli olduğu söylendi. Laubali bir çalışan ‘cebime mi atıyorum hanımefendi Allah Allah ya’ gibi son derece saygısız bir şekilde cevaplar verdi.
KONTROL İÇİN DAHİ GİTMEM
‘Annem ameliyatlı lütfen önceliklendirelim hızlıca işlerimizi yapıp gitmemiz gerekiyor’ dedim. ‘Öncelik sizde’ dediler 8 hasta (40 dakika) beklettiler tam 3 dakikalık bir işlem için -o zaman neden direkt sizi alacaksınız diyorsunuz ona göre ben de az kalabalıkta bekleteyim hasta annemi…- Ben hayatımda dışı bu kadar güzel içi bu kadar saygısız, deneyimsiz bir hastane görmedim. Eleman alımlarında kişilik envanteri yapıp daha saygılı, hasta halinden anlayan, soru sorulduğunda insan gibi cevap veren terbiyeli elemanlar almak bu kadar zor değil. Zira dışarıda bu kadar iş arayan pırıl pırıl gençler varken bu saygısızlığı görmek hiç hoş değil. Kontrol için dahil bir kere daha hastanenize asla gelmeyeceğiz.”