Ana Sayfa Arama Yazarlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya

Ulusal medyaya verilen milyonlar Kocaeli’nin değil, Büyükakın’ın tanıtımı için harcanmış!

CHP’li meclis üyesi Mehmet Nazım Gençtürk, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin ulusal medyaya ödediği paraları gündeme getirdi. Gençtürk, “Teleferik yaptık. Bakın billboardlarda bu teleferik kaç metredir yok. Tahir beyin resmi var” ifadelerini kullandı.

CHP’li meclis üyesi Mehmet Nazım Gençtürk, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin ulusal

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin nisan ayı meclis toplantısı bugün Kocaeli Kongre Merkezinde gerçekleştirildi. Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın’nın başkanlık yaptığı meclis toplantısında 98 gündem maddesi görüşülerek karara bağlandı. Büyükşehir Meclisi’nde CHP Grubu adına konuşan Mehmet Nazım Gençtürk, “Teleferik yaptık. Bakın billboardlarda bu teleferik kaç metredir yok. Bu teleferiğe nasıl gidilir yok. Peki ne var? Tahir beyin resmi var. Hayali gerçek olmuş. 2.5 milyon TL verilmiş. Kocaeli’nin tanıtımı için olsa tamam. Ama sanki bir seçim yatırımı” açıklamasında bulundu.

MUHALEFET ŞERH DÜŞTÜ

2024 Malim Yılı Denetim Komisyonu Raporu’na karşı muhalefet şerhini sunan Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Denetim Komisyonu’nun CHP’li üyesi Mehmet Nazım Gençtürk şu ifadeleri kullandı; “Belediyemizin banka hesaplarında 1 milyar TL nakit para gözüküyor. Şimdi belediyelerin atıl parası olmaz. Giderin, borcun yoksa finansal bir değerlendirme yaparsın. Ancak borcun yoksa, bir projede kullanılmaksızın, borç kapatılmaksızın, finansal bir yatırımı yollanmaksızın 1 milyar TL’nin hesaplarda gözükmesi kamu kaynaklarının disiplinli kullanılmadığı kanaatini oluşturuyor. Bütçeye baktığımızda belediyede çalışan 1 kişiye karşılık dışarıdan 2 kişi iş alındığını görüyoruz. Emekçilerin tazminatlarının bile karşılıksız hesaplarda tutulduğunu, bunun ileride devrederek çok ciddi bir maliyet oluşturacağını ön görüyoruz.

CİDDİ BEDELLER KARŞILIĞINDA PR ÇALIŞMASI

Kocaeli halkı tasarruf ediyor ama belediye etmiyor gibi bir izlenim var. Diğer tespitlerimize geçelim. Üzülerek gördük ki pek çok alanda hizmet değil de reklam belediyeciliği yapılıyor gibi. Belediye harcamalarına dair yaptığımız incelemeler neticesinde özellikle baskı, organizasyon ve reklam hizmetleri kalemlerinde kamu kaynaklarının israf edildiği, bu hizmetlerin belirli şirketlere tekrar tekrar verildiği, kamu yararından çok kişisel tanıtım gözetilerek harcamalar yapıldığı görülmüştür. Belediyenin tanıtım hizmetleri adı altında billboard, televizyon ve gazetelerde yürüttüğü faaliyetlerin büyük bir kısmı belediye başkanın şahsi propagandasını içeren içeriklerden oluşmaktadır. Demek ki haber değeri varmış ki CNN’e çıkarmışlar, demek ki haber değeri varmış ki NTV röportaj yapmış dediğimiz konuların aslında ciddi bedeller karşılığında bir PR çalışması olduğunu, bunun için çok ciddi faturalar kesildiğini, bunun bir reklam kampanyası olduğunu gördük.

BÜYÜKAKIN GÜZELLEMESİ GİBİ DURUYOR

Yerel basının kalkınması için desteklenmesine bir diyeceğimiz yok. Yerel basınımıza harcanan paralar helali hoş olsun. Ancak adını bile bilmediğimiz bazı internet sitelerine yüksek meblağlar verilmesini, bu sitelerin büyükşehirin yayın organı gibi hareket etmesini doğru bulmuyoruz. Bizim asıl doğru bulmadığımız ulusal basına verilen fahiş fiyatlı reklam harcamaları. Tahmin edersiniz isimlerini. Yeni Şafak, Akit, Akşam, Sabah, A Haber, Takvim… Fahiş bedeller ödenerek bunlarda reklamlar yapılmış. NTV ve CNN gibi kanallara fahiş rakamlar ödenerek röportaj verilmiş. Kocaeli’nin marka değerinin artması hepimizin takdiri ve arzusudur. Ancak bu haberlerin içeriğine baktığımızda Kocaeli’den ziyade sayın Tahir Büyükakın’ın güzellemesi gibi duruyor. Sadece seçim yatırımı gibi gözüküyor. Birkaç örnek vereceğim…

TELEFERİK MANŞETLERİ 1 MİLYON TL

Teleferik yaptık. Çok güzel. Kocaeli’ye hayırlı uğurlu olsun. Giden memnun. Duyuyorum. Ama biz 50 yıllık hayal gerçek oldu diye manşet atılması için Yeni Şafak’a, Yeni Akit’e 1 milyon TL para vermişiz. 1 milyon TL para. İstanbul’a, Ankara’ya, İzmir’e reklam verdik. Ben bunu o dönem eleştirmiş. Orada ne işi var reklamın demişti. Bir kısım da beni eleştirmişti, ‘Bu bir turizm faaliyetidir. Reklamı yapılmalıdır’ demişlerdi. Bakın billboardlarda bu teleferik kaç metredir yok. Bu teleferiğe nasıl gidilir yok. Peki ne var? Tahir beyin resmi var. Hayali gerçek olmuş. 2.5 milyon TL verilmiş. Bu bir defa verilmiyor ha. Her defasında 2.5 milyon TL, 2.5 milyon TL harcanıyor.

GÖNÜL KÖPRÜSÜ 300 BİN, ANMA 400 BİN TL

Bakıyoruz yine teleferik hadi ticari faaliyettir belki bir geri dönüşü vardır. Buna pek takılmayalım. Maraş’ta deprem oluyor. Adıyaman, Maraş, Hatay, Antep ciğerimiz yanıyor. Bütün belediyeler partisi fark etmeksizin yardıma koşuyor. Kim ne yapabilirse yardım ediyor. İnsanlar kendi kıyafetlerinden, kendi yemeklerinden ayırarak bu işleri yapıyor. ‘Kocaeli ile Hatay arasında gönül köprüsü’ diye manşet atılsın diye ulusal gazetelere 300 bin TL veriyoruz. Depremin yıldönümünde asrın felaketini anıyoruz demek için 400 bin TL veriyoruz. Gönül köprüsünden geçmek 300 bin TL, geri dönüp bakıp anmak 500 bin TL. Yazıktır, günahtır. Belediyenin deprem bölgesinde yaptığı işleri biliyoruz ama daha fazlasını yapabilecekken bu bütçeyi reklama ayırmanın da çok vicdani ve etik olmadığı kanaatindeyiz.

BORCUMUZ YOKTUR DEMEK İÇİN 500 BİN TL

Devam ediyorum. Sayın Cumhurbaşkanı ‘Türkiye Yüzyılı’ diyor. Sayın Büyükakın… Yeni Şafak, Akit, Takvim, Sabah devreye giriyor; ‘Yeni yüzyıla Kocaeli damgası’ diye manşet atılıyor. 500 bin TL. 100. yılda gerçekleştirilen büyük yatırımlar deniyor haberde. Zannediyoruz ki bu projeler dikkatini çekti birilerinin. Ne güzel projeleri var Tahir başkanın, gelsin anlatsın dediler diye düşünüyoruz. 500 bin TL. Tahir beyin CNN’e çıkıp, ‘Kocaeli belediyesinin borcu yoktur’ demesi 500 bin TL. Böyle bir paradoks olur mu? Borcumuz yoktur demek için 500 bin TL ödüyoruz. NTV’ye çıkıyor mesela. Yakın zamanda çıktı mı bilmiyorum. Biz boykot ediyoruz, biliyorsunuz. 2024’te 2 defa çıktığını ben gördüm ama kayıtlarda. NTV 25 dakika röportaj yapmak için 350 bin TL istemiş. Biz yapardık röportajı. Yayardık kamuoyunda. Ben de paylaşırdım başkanım. Güzler işleriniz yapın, anlatın. Ben kendi hesabımdan paylaşayım sizi.

NASIL GÜLEREK DİNLİYORSUNUZ, ANLAMIYORUM

Sağlık Kent Konut yapmışız. Bunun alıcısı belli. 2021 yılında başlamış. Kurası çekilmiş. Kime verildiği belli. Sahibi belli. Bu pazarlayacağımız bir konu değil. Biz ‘Kocaeli’de vefanın adı Sağlık Kent Konutları’ diyoruz. Yeni Şafak başlık atsın da diye 1 milyon 250 bin TL veriyoruz. Billboardlara çıkıyoruz 2.5 milyon TL para veriyoruz. Yazıktır, günahtır. Bu parayla 2 kişi daha, 3 kişi daha, 5 kişi daha ev sahibi yapılırdı. O zaman vefanın adı Kocaeli olurdu. Böyle uzayıp gidiyor. Ben kamunun parasının böyle harcanmasından vicdanen rahatsızlık duyuyorum. Siz nasıl gülerek dinliyorsunuz, laf atıyorsunuz anlayamıyorum.”