Ana Sayfa Arama Yazarlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya

Lütfü Türkkan’dan Kuruçeşme Tramvayı önergesi

İYİ Parti Kocaeli Milletvekili Lütfü Türkkan, İzmit’te tramvayın Kuruçeşme’ye uzatılması çalışmalarını Bakan Murat Kurum’a sordu.

İYİ Parti Kocaeli Milletvekili Lütfü Türkkan, İzmit’te tramvayın Kuruçeşme’ye uzatılması

Sebahattin Aydınİzmit’te tramvayın Kuruçeşme’ye kadar uzatılması çalışmaları, İYİ Parti Kocaeli Milletvekili Lütfü Türkkan tarafından Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum’a soruldu. Türkkan, önergesinde,  “Kocaeli Büyükşehir Belediyesi tarafından, Plajyolu Kuruçeşme arasında yapılacak olan Tramvay Hattı, Plajyolu Durağı’ndan Kuruçeşme Kavşağı’na doğru D-100 üzerinden çelik tramvay köprüsü ile geçecektir. D-100 İstanbul yönüne gidiş için İzmit Batı gişeler bölgesi yazıhaneler mevkiinden bağlantı sağlanacak ve Kuruçeşme Kavşağı yeniden düzenlenecektir. Bu kapsamda, İzmit ilçesindeki mevcut Akçaray Tramvay Hattı, Plajyolu İstasyonu‘ndan D-100’ün karşı tarafına geçerek Kuruçeşme’ye bağlanacaktır. Tramvay güzergahının E-5 üzerinden çelik köprü yapılarak, Kuruçeşme’ye uzatılacak olması ile ilgili olarak cevaplanması gereken bazı sorular bulunmaktadır.” İfadelerine yer verdi.

ŞU SORULAR SORULDU:

Bu bilgiler çerçevesinde; 1-Bu ihalenin başlama ve bitiş tarihleri nedir? 2-Çalışma süresince E-5 ve Otoban araç trafiğinin aksamaması için hangi önlemler alınmıştır?

3-Tramvay için yapılacak köprü eğimi yüzde kaç olacaktır, bu eğimi tırmanmak için Tramvay tahrik sistemi gücü uygun mudur, tahrik sisteminde değişiklik gerekecek midir, bu değişimin maliyeti ne olacaktır?

4-Yapılacak Tramvay köprüsü Plajyolu Bölgesi’nde oluşacak ölü alan, kullanılamayacak yan yol ve yıkılacak yaya üst geçitlerinin maliyetleri hesaplanmış mıdır, bu bedeller ihale kapsamında mıdır?

5-Tramvay güzergahının uzatılması için yapılacak köprü ve üzerine dikilecek elektrik iletim hat direkleri şehrin dokusuna uygun olacak mıdır, bu konuda nasıl bir çalışma düşünülmüştür, bu direklerin oluşturacağı olası tehlikeler için hangi önlemler alınmıştır?

6-Tramvay güzergahının yükseltilmesi ile binalara yakın geçecek tramvay nedeni ile bu binalarda oturanların rahatsız olacağı ihtimali düşünülmüş müdür, bunun için alınmış herhangi bir tedbir bulunmakta mıdır, bu tedbirler nelerdir?

7-Tramvay güzergahının Kuruçeşme istikametine uzatılmasından sonra güzergahın bu istikamette nereye uzatılacağı ile ilgili plan yapılmış mıdır, Kuruçeşme sonuna yapılacak tramvay depo alanı ileride yapılacak yatırımlara engel olmayacak mıdır?

 

YORUMLAR

3 adet yorum var

  1. yapan biliyor mu ne yaptığını? plaj yolu üst geçidine bile ulaşmak güç. ne zaman biteceği ile ilgili açıklama yapılmaması kötü….

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başiskele’de faaliyetlerini sürdüren Özka Lastik Şirketi ile Lastik İş Sendikası
Sıradaki Haber Lastik İş Sendikası açıkladı: Özka Lastik Fabrikası’nda en düşük maaş 87 bin lira oldu!