Kocaeli Büyükşehir Belediye Meclisi Nisan ayı oturumu, bugün Kocaeli Kongre Merkezi’nde gerçekleştirildi. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Denetim Raporu da görüşüldü. CHP Meclis Üyesi Nuri Paşa, denetim raporuyla ilgili konuştu. Paşa, konuşmasında şunları söyledi: “2020 yılı Denetim raporu ile ilgili Cumhuriyet Halk Partisi grubu adına söz hakkı almış bulunmaktayım. 01.01.2020 – 31.12.2020 tarihleri arasında yapılan işlemlerle ilgili yaptığım çalışmalar sonucundaki düşüncelerimi kısaca maddeler halinde sizlerle paylaşmak istiyorum.
GERÇEKLEŞME ORANI YÜZDE 76.5
2020 yılı gider bütçesi 2 milyar 775 milyon TL olarak tahmin edilmiştir. Fakat gider bütçesi 2 milyar 124 milyon 109 bin 301,13 TL olarak gerçekleşmiştir. Bu da bütçenin gerçekleşme oranının % 76.5 oranına denk gelmektedir. Buradan da anlaşıldığı gibi gerçekçi bir bütçe yapılmadığı ortaya çıkmaktadır. Bütçe belirlenmesinde daha dikkatli ve detaylı çalışma yapılması gerekmektedir.
NE GELDİ NE GİTTİ
Ertesi yıla devreden tahakkuk artığı 2019 yılına göre artış göstermiştir. 2019 92.851.435 TL 2020 116.560.929 TL olarak gerçekleşmiştir. Sermaye giderlerinin 2019 yılına göre azaldığını görmekteyiz. 2019 yılında 849.591.550 TL olan sermaye giderleri, 2020 yılında 501.143.058,97 TL olarak gerçekleşmiştir.
BÜTÇE AKTARMALARI
Ekleme-Aktarma İşlemleri:
Gider Kesin hesap Cetveli incelendiğinde, 2020 yılı için 2.775.000.000-TL bütçe ödeneği verildiği, yıl içerisinden bu ödenekler arasında 490.279.210,40-TL ekleme-aktarma yapıldığı görülmektedir. Ekleme Aktarma tutarı toplam ödeneğin %18’ olup, buda bize bütçe hazırlanırken ödenek ihtiyacının belirlenmesinde daha belirleyici davranılmadığını göstermektedir.
Aşağıdaki tabloda ekleme-aktarmalar ile ilgili bazı detaylara yer vermek istiyorum.
Fonksiyonel Sınıflandırma | Açıklama | Bütçe İle Verilen Ödenek | Aktarmayla | Eklenen- Düşülen Fark | Net Bütçe Ödeneği Toplamı | Bütçe Gideri Toplamı | İptal Edilen Ödenek | |
Eklenen (+) | Düşülen (-) | |||||||
08 2 0 | KÜLTÜR VE SOSYAL | 96.297.000,00 | 3.400.332,39 | 13.400.332,39 | -10.000.000,00 | 86.297.000,00 | 53.620.224,81 | 32.676.775,19 |
01 1 2 | MALİ HİZMETLER | 568.401.120,00 | 72.286.661,01 | 177.916.199,01 | -105.629.538,00 | 462.771.582,00 | 387.226.227,14 | 75.545.354,86 |
05 4 0 | PARK VE BAHÇELER | 155.000.000,00 | 4.591.001,68 | 12.991.001,68 | -8.400.000,00 | 146.600.000,00 | 94.415.909,08 | 52.184.090,92 |
05 3 0 | ÇEVRE KORUMA VE | 139.874.092,00 | 175.201,49 | 47.175.201,49 | -47.000.000,00 | 92.874.092,00 | 54.603.680,36 | 38.270.411,64 |
06 1 0 | EMLAK VE İSTİMLAK | 118.386.950,00 | 18.978.754,25 | 41.228.754,25 | -22.250.000,00 | 96.136.950,00 | 52.049.017,45 | 44.087.932,55 |
06 1 0 | İMAR VE ŞEHİRCİLİK | 27.900.000,00 | 1.448.244,53 | 1.443.244,53 | 5.000,00 | 27.905.000,00 | 23.708.126,58 | 4.196.873,42 |
01 6 0 | KAYNAK GELİŞTİRME | 14.885.532,00 | 28.099.848,77 | 11.710,77 | 28.088.138,00 | 42.973.670,00 | 36.412.408,57 | 6.561.261,43 |
03 2 0 | İTFAİYE DAİRESİ | 65.016.643,00 | 4.143.461,05 | 1.743.461,05 | 2.400.000,00 | 67.416.643,00 | 56.749.729,40 | 10.666.913,60 |
07 9 9 | SAĞLIK VE SOSYAL | 150.000.000,00 | 74.656.671,86 | 60.506.671,86 | 14.150.000,00 | 164.150.000,00 | 148.921.688,22 | 15.228.311,78 |
04 5 9 | ULAŞIM DAİRESİ | 165.000.000,00 | 173.912.546,96 | 13.822.546,96 | 160.090.000,00 | 325.090.000,00 | 144.629.907,08 | 180.460.092,92 |
01 3 9 | MUHTARLIK İŞLERİ | 20.384.854,00 | 9.816.791,12 | 416.791,12 | 9.400.000,00 | 29.784.854,00 | 25.573.180,39 | 4.211.673,61 |
08 1 0 | GENÇLİK VE SPOR | 81.213.800,00 | 9.693.739,67 | 18.191.739,67 | -8.498.000,00 | 72.715.800,00 | 55.051.113,72 | 17.664.686,28 |
06 1 0 | YAPI KONTROL DAİRESİ | 250.000.000,00 | 20.078.767,56 | 35.078.767,56 | -15.000.000,00 | 235.000.000,00 | 157.361.547,65 | 77.638.452,35 |
01 1 1 | KENT TARİHİ VE | 0 | 2.670.015,88 | 858.615,88 | 1.811.400,00 | 1.811.400,00 | 658.177,04 | 1.153.222,96 |
Örneğin;
*Mali Hizmetler Müdürlüğü (01 1 2) 04.2.9.01 TL Cinsinden Faiz Giderleri Bütçe kalemine 60.128.030,82-TL Ekleme yapılırken aynı bütçe kaleminden 81.748.030,82-TL aktarma yapılmıştır. Yılsonunda da bu kalemden 29.482.136,23-TL ödenek imha edilmiştir.
*Sağlık ve Sosyal Müdürlüğü (07 9 9) 03.2.4.01 Yiyecek Alımları Bütçe kalemine 10.000.000,00-TL Ekleme yapılırken aynı bütçe kaleminden 7.366.506,39-TL aktarma yapılmıştır. Yılsonunda da bu kalemden 4.094.870,6-TL ödenek imha edilmiştir.
*Sosyal Güvenliği (10 7 0 ) 05.4.7.90 Diğer Sosyal Amaçlı Bütçe kalemine 8.000.000,00-TL Ekleme yapılırken aynı bütçe kaleminden 26.459.419,28-TL aktarma yapılmıştır.
Bu örnekleri çoğaltabiliriz. Biraz önce de belirttiğim üzere ödenek yetersizliği nedeniyle ekleme yapılan bütçelerden daha sonraları başka bütçelere aktarma yapılmıştır. Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğinin 36. Maddesinin 4. Fıkrasının (b) bendinde “Aktarma yapılmış tertiplerden,” aktarma yapılmaz denilmektedir.
Buna göre, bütçe yapılırken kaynak ihtiyacının doğru bir şekilde belirlenmesine, yıl içerisinde aktarmalara ihtiyaç duyulması halinde, bu aktarmaların Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğinde belirtilen usul ve esaslara uygun olarak yapılmasına dikkat edilmelidir.
İdareler ihalelerde ve doğrudan teminlerde şeffaflığı, rekabeti, eşit muameleyi, güvenilirliği, gizliliği, kamuoyu denetimini, ihtiyaçların uygun şartlarda ve zamanında karşılanmasını, kaynakların verimli kullanılmasını sağlamakla sorumludur. Proje bütünlüğü içerisinde yaptırılması gereken işlerin o projeye dâhil edilmemesi açık ihale ile toptan verilmeyerek ortaya çıkabilecek düşük fiyatın oluşmasını engellemiştir. İhale konusu için doğru planlamasının yapılamadığı, fizibilite çalışmasının önceden yapılamadığı ve dolayısıyla ihale konusu işin eksik yanlış tariflendiğini gösteriyor.
Yapılan mal alım ve yapım işleri fiyatlarının bir havuzda toplanarak, fiyat araştırmalarında fikir edinmek amacıyla kullanılması gerekmektedir.
İHALELER
İhalelerin çoğunda yaklaşık maliyet çalışmasında az sayıda firmadan teklifler alınıyor. Yaklaşık maliyete fiyatları yüksek veren firmalar ihaleye girince fiyatları oldukça düşük veriyorlar. Bundan dolayı ihaleyi alma olanakları daha çok oluyor. Bu da rekabeti ortadan kaldırıyor.
Buna bir örnek vermek gerekirse;
Açık hava görselleri basımı işi yaklaşık maliyet için üç firmadan teklif alınıyor. Yaklaşık maliyet için yüksek teklif veren firmalar ihaleye girince, yaklaşık maliyet için verdikleri tekliflerden oldukça düşük teklif veriyorlar.
Firma | Yaklaşık Maliyet Fiyatı | İhale Fiyatı |
İsabet Medya Reklam | 1.808.700+KDV | 1.132.300+KDV |
İksy Tanıtım Yapım | 1.682.950+KDV | 1.246.740+KDV |
Elvan Reklam | 1.706.300+KDV | 1.416.600+KDV |
————– | 1.504.180+KDV | |
————– | 1.347.000+KDV | |
————— | 1.507.000+KDV | |
————— | 1.404.000+KDV |
Yaklaşık Maliyet 1.732.650 TL olarak hesaplanıyor.
İhaleyi alan firma İsabet Medya Reklam.
Yapılan ihalelerde süre uzatımı oldukça fazla verilmiştir.
Örnek-1
Firma: Çatı Grup İnşaat Turizm Peyzaj San. Tic. Ltd. Şti.
Konu: 8 ilçede muhtelif alanlarda çevre düzenleme ve tadilat yapımı
Tutar: 23.693.090 TL + KDV
İşe Başlama Tarihi: 25.02.2019
İş Bitiş Tarihi: 21.01 2020
İşin Süresi: 330 tam gün
Süre Uzatımı: 240 tam gün
İş Artışı: 4.530.654 + KDV
Fiyat Farkı: 1.871.249 + KDV
Örnek-2
Firma: Elyapı Beton Elemanları İnş. Turizm San. Tic. Ltd. Şti.
Konu: Kartepe ilçesi yarı olimpik yüzme havuzunun yapım işi
Tutar: 7.341.000 TL + KDV
İşin Süresi: 330 tam gün
Süre Uzatımı: 296 tam gün
Fiyat Farkı: 1.755.548,88 TL
Belediye tarafından eğitim amaçlı kiralanan yerin kira bedelinin yüksek olması;
Firma: Aksakal Müteahhitlik
Konu: Gebze Akademi Lisesi 449 Ada 49 Parsel
Tutar: 2.595.886,83 + KDV
İşe Başlama: 09.12.2019
Bitiş Tarihi: 27.11.2020
Fiyat Farkı: 113.290,30 TL
Aylık Kira: 57.284 + KDV
Kiralama Tarihi: 01.09.2019
Kiralama Süresi: 10 yıllık
Tadilat: Kiralayana ait
Alan: 3500 m²
Aylık Kira Maliyeti: 90.000 TL +KDV
Emsal Bina = 5577 m² bina ve 2600 m² arsa, 2020 yılında 4 yıllığına kiralanmış. 1 aylık kira bedeli 65.000 TL + KDV kullanıma hazır olarak kiralanmıştır
DOĞRUDAN TEMİNLER
İhalelerde bölge esnafımıza pozitif ayrımcılık yapmak mümkün değil, fakat doğrudan teminlerde ve pazarlık usulü ile yapılan alım ve yapım işlerinde bölge esnafına pozitif ayrımcılık yapmak mümkündür. Yaptığımız incelemelerden çıkardığımız sonuç, bölge esnafımız çok fazla tercih edilmemiştir. Genellikle bölge dışından alım ve yapım işleri tercih edilmiştir.
Doğrudan teminle gerçekleştirilen mal alım, hizmet alım ve yapım işlerinde genelde aynı firmalar tercih edilmiştir. Rekabetin daha iyi sağlanması için piyasa araştırmasının daha kapsamlı ve varsa aynı iş kollarından alternatif başka firmalarında tespit edilerek yapılması gerekmektedir. Aynı mantığın teklif alınan ve davet edilen firmaların ortaklık yapısı, ticari sicilinde ortaklık durumlarına dikkat etmek gerekir.
* Doğrudan teminlerde genellikle aynı firmalar tercih edilmiştir.
* Doğrudan teminlerde genellikle yan teklifler aynı firmalardan alınmıştır.
* Doğrudan tekliflerde genellikle yüksek fiyatlara yaptırılmıştır.
Doğrudan teminlerde yaklaşık maliyet çalışmasının olmadığı görülmüştür. Alınan teklifler üzerinden ortalama yapılarak yaklaşık maliyet hesaplamasının yapıldığı tespit edilmiştir.
Bu şekilde yapılan yaklaşık maliyet hesaplamasının sağlıklı ve doğru bir çalışma olmadığını ve kamu zararı ortaya çıkaracağını düşünüyor, sizlerin takdirine sunuyorum.
Açık İhale yapılması gerekirken parçalara bölerek doğrudan teminle alınan mal ve hizmet yapım işleri;
Örnek-1
Firma: Borda İnşaat Taahhüt
Tarih: 10.03.2020
Konu: Dekor İmalatı hizmet alımı ( Şehir Tiyatroları)
Tutar: 76.000+KDV = 89.680 TL
Firma: Borda İnşaat Taahhüt
Tarih: 10.03.2020
Konu: Dekor yardımcı donanımı ve ekipman hizmeti alımı
Tutar: 59.000+KDV = 69.620 TL
Örnek-2
30.10.2020 tarihli fatura ile yapılan Cumhuriyet Bayramı Kutlama ilanı: 67.045 TL+KDV ( Mon-Medya Reklam Ajansı )
30.10.2020 tarihli fatura ile yapılan Cumhuriyet ve Gençlik Festivali Kutlamaları: 96.205 TL+KDV ( Ekspertist Gayrimenkul Yatırım )
Örnek-3
10.12.2020 tarihli fatura ile yapılan 2021 yılı duvar takvimi ( 93.000+KDV)
Firma: Momentum Agency İletişim
10.12.2020 tarihli fatura ile yapılan 2021 yılı ajanda basımı (94.350+KDV)
Firma: CNR Basım Yayın San. ve Tic. Anonim Şirketi
03.12.2020 tarihli fatura ile alınan mobilyalar
Firma: MY Ofis Mobilyaları
Konu: Ulaşım Planlama Şubesi Daire Başkanlığı idari binada kullanılmak üzere mobilya alımı
Tutar: 41.091+KDV = 44.378 TL
11.12.2020 tarihli fatura ile alınan mobilyalar
Firma: MY Ofis Mobilyaları
Konu: Ulaşım Planlama Şubesi Daire Başkanlığı idari binada kullanılmak üzere mobilya alımı
Tutar: 62.400+KDV = 73.632 TL
16.07.2020 tarihli fatura ile yapılan iş;
Firma: Esenkıyı Denizcilik İnşaat ( Atatürk gemisinin saç değişimi)
Tutar: 80.091 TL
Yan Teklifler:
Başaran Gemi Onarım (Telefon)
Yasin Yılmaz İnci Denizcilik
16.07.2020 tarihli fatura ile yapılan iş;
Firma: Esenkıyı Denizcilik İnşaat ( Atatürk gemisinin raspa ve boya işlerinin yapılması)
Tutar: 77.616 TL
Yan Teklifler:
Başaran Gemi Onarım (Telefon)
Yasin Yılmaz İnci Denizcilik
16.07.2020 tarihli fatura ile yapılan iş;
Firma: Esenkıyı Denizcilik İnşaat ( Atatürk gemisinin yenileme havuz onarımı)
Tutar: 82.300 TL
Yan Teklifler:
Başaran Gemi Onarım (Telefon)
Yasin Yılmaz İnci Denizcilik
16.07.2020 tarihli fatura ile yapılan iş;
Firma: Esenkıyı Denizcilik İnşaat ( Atatürk gemisinin muhtelif yerlerinde boru değişimi)
Tutar: 28.645,65 TL
Yan Teklifler:
Başaran Gemi Onarım (Telefon)
Yasin Yılmaz İnci Denizcilik
Not: Dört teklifte de aynı firmalar yan teklif vermişler. Başaran gemi onarım hepsinde telefonla bildirim yapmıştır.
07.07.2020 tarihli fatura ile alınan boya alımı;
Konu: Gemilerde kullanılmak üzere boya alımı
Tutar: 57.938 TL
Kongre Merkezinin ihalesi yapıldı fakat işleri bitmedi. Kalan işler tekrar ikinci bir ihale yapılması gerekirken doğrudan teminle ve 21/F pazarlık usulü ile yapıldı. Bunlara örnek vermek gerekirse;
Firma: RNA İletişim Danışmanlık (07.01.2020)
Konu: Kongre Merkezi için tasarım hizmeti
Tutar: 50.000+KDV = 59.000 TL
Firma: Aksiyon Teknoloji Hizmetleri Tic. Ltd. Şti. (21.04.2020)
Konu: Kongre Merkezi senato odasında kullanılmak üzere bilişim malzemesi alımı
Tutar: 63.000+KDV = 74.340 TL
Firma: MHR İnşaat / Yunus Emre Taşdelen (17.04.2020)
Konu: Kongre Merkezi senato odasında kullanılmak üzere minifilt alımı
Tutar: 43.170+KDV = 50.940 TL
Firma: MAİ Elektronik ve Ticaret Limited Şirketi (18.11.2020)
Konu: Kongre Merkezine elektrik malzemesi alımı
Tutar: 76.259,81 TL
Firma: Meğaser Tesis Yönetim Hizmetleri (20.11.2020)
Konu: Kongre Merkezine Güvenlik Sistemleri Mal ve Hizmet Alımı
Tutar: 58.705 TL
Firma: Mediat Net (13.11.2020)
Konu: Kongre Merkezine Görsel Uygulama Hizmet Alımı
Tutar: 36.627,20 TL
Firma: MY Ofis Mobilya Tasarım (25.02.2020) 21/F
Konu: Kongre Merkezine Mobilya Alımı
Tutar: 183.278 TL+KDV = 197.940,24 TL
Firma: MHR İnşaat (17.03.2020)
Konu: Kongre Merkezinde teknik ve elektronik işlerde kullanılmak üzere malzeme alımı
Tutar: 29.976 TL+KDV = 35.015,78 TL
Firma: MY Ofis Mobilya Tasarım (30.03.2020)
Konu: Kongre Merkezine Mobilya Alımı
Tutar: 33.700 TL+KDV = 36.396 TL
Firmalar hangi bölgeden geliyor ise yan teklif veren firmalar da o bölgeden olduğu tespit edilmiştir.
05.11.2020 tarihli fatura ile yapılan vinil baskı ve asım hizmetleri;
Firma: Momentum Agency İletişim (İstanbul)
Tutar: 92.400+KDV = 109.032 TL
Yan Teklifler: Mavi Ofset Basım Yayın Tic. Ltd. Şti. (İstanbul )
Globe İletişim Çözümleri Anonim Şirketi (İstanbul)
03.11.2020 tarihli fatura ile yapılan vinil baskı, olta bayrak baskı ve uygulama;
Firma: Momentum Agency İletişim (İstanbul)
Yan teklifler: Globe İletişim Çözümleri Anonim Şirketi (İstanbul)
İmaginer Yeni Medya Ajans Anonim Şirketi (İstanbul)
Tutar: 91.000+KDV = 107.380 TL
Firma: Momentum Agency İletişim Reklam (İstanbul)
Tarih: 08.10.2020
Konu: Yürüyüş yolu projesi
Yan teklifler: Globe İletişim Çözümleri Anonim Şirketi (İstanbul)
İmaginer Yeni Medya Ajans Anonim Şirketi (İstanbul)
Tutar: 75.000+KDV = 88.500 TL
Yaklaşık maliyet tespitlerinin sağlıklı yapılmadığına bir örnek vermek istiyorum;
Fatura Tarihi: 06.07.2020
Yapılan İş: 440 adet saç durağın boyanması
Yaklaşık Maliyet: 290.000 TL
Alan Firma: Det-Sa İnşaat Yan Teklif: 276.000 TL+KDV
Tutar: 87.956 + KDV İhale Usulü: 21/F
Belediye kendi imkânları ile yapması gereken bazı işleri firmalara yaptırmıştır. Buna da birkaç örnek vermek istiyorum;
Firma: Kaankent Proje Mühendislik (Ankara) 21/F
Tarih: 17.12.2020
Konu: Çayırova ilçesi Küçük Sanayi Sitesi ve Devlet Hastanesi bağlantı projesi
Tutar: 158.500+KDV = 187.030 TL
Firma: Luna Proje Mühendislik (İstanbul)
Tarih: 17.12.2020
Konu: Trafik iyileştirme projeleri hazırlama işi
Yan teklifler: Sultan Proje (Ankara)
Yıldırım Data Mühendislik (İstanbul)
Tutar: 41.800+KDV = 49.324 TL
Firma: Trafik Analiz Merkezi (Denizli)
Tarih: 05.03.2020
Konu: Kocaeli Şehir Hastanesi tramvay hattı fizibilite raporu hazırlama işi
Yan teklifler: Netrevart Bilişim (Denizli) 87.500+KDV
Kent BT (İstanbul) 85.000+KDV
Tutar: 78.000+KDV = 92.040 TL
Firma: RNA İletişim Danışmanlık (İstanbul)
Tarih: 07.01.2020
Konu: Kongre Merkezi için tasarım hizmeti
Tutar: 50.000+KDV = 59.000 TL
Tören alanına kabinli WC kiralama hizmeti ( 03.01.2020 )
Firma: Akaslanoğlu Gıda İnşaat Sanayi Ticaret (İstanbul)
İhale yapılması gerekirken, doğrudan teminle ve 21/F pazarlık usulü ile yapılan önemli bir başka konu;
Firma: İmaginer Yeni Medya Ajansı (21.07.2020)
Konu: 15 Temmuz boyama kitabı alımı
Yan teklifler: Momentum Agency İletişim / Globe İletişim Çözümleri
Tutar: 50.000 TL+KDV = 59.000 TL
Firma: Globe İletişim Çözümleri (17.08.2020)
Konu: 15 Temmuz için bayrak ve tişört alımı
Yan teklifler: Momentum Agency İletişim / İmaginer Yeni Medya Ajansı
Tutar: 87.500 TL+KDV = 103.250 TL
Firma: Momentum Agency İletişim (22.07.2020) 21/F
Konu: 15 Temmuz için sahne, dekor, ışık, ses sistemleri
Yan teklifler: Yok
Tutar: 315.000 TL+KDV = 371.700 TL
BÖLGE ESNAFI FAZLA TERCİH EDİLMEMİŞTİR.
Örnek;
Momentum Agency İletişim Reklam ( İstanbul )
Globe İletişim Çözümleri Anonim Şirketi (İstanbul)
İmaginer Yeni Medya Ajans Anonim Şirketi (İstanbul)
SHN Teknoloji Mühendislik (İstanbul)
MSM Reklamcılık (İstanbul)
Reklam Piri Medya İletişim Anonim Şirketi (İstanbul)
Ceritoğlu Süt Ürünleri Nakliyat Tarım ( Isparta )
GENAR Araştırma Danışmanlık (İstanbul)
Koreli Tarım ve Sanayi Pazarlama A.Ş ( Konya )
Atemgo ( Ankara )
İpsalpin Tekstil Reklam ( Ankara )
Akaslanoğlu Gıda İnşaat Sanayi Ticaret ( İstanbul )
Gazi Bayrak Reklam Tekstil / Mevlut Yüce ( Ankara )
RNA İletişim Danışmanlık ( İstanbul )
Formalist Bilgi Teknolojileri ( İstanbul )
Trafik Analiz Merkezi ( Denizli )
Neb Mimarlık İnşaat ( İstanbul )
Hi-PAR Hidrolik Makinaları ( İstanbul )
Kardelen İş Eldivenleri ( İstanbul )
Esenkıyı Denizcilik İnşaat ( İstanbul )
Yaşam Boya Kimya İnşaat ( İstanbul )
Bigatek Bilişim Sistemleri ( İstanbul )
Kaankent Proje Mühendislik ( Ankara )
Luna Proje Mühendislik ( İstanbul )
Aksiyon Teknolojik Hizmetleri Ticaret ( İstanbul )
Hemsa Otomotiv İş Makinaları ( İzmir )
İnternova Kimya Sanayi ( İstanbul )
Baytekma Trafik İşaretleri ( İzmir )
Doğukan Medikal ( İstanbul )

Güven Ahşap / Fatma Küçük ( İstanbul-Pendik )
ÖZELLİK GEREKTİRMEYEN İŞLER BİLE İL DIŞINDAKİ FİRMALARA YAPTIRILMIŞTIR.
Örnek:
16.04.2020 tarihli fatura ile alınan ceset torbaları
1000*73 = 73.000+KDV
Firma: Doğukan Medikal ( İstanbul )
Örnek:
25.08.2020 tarihli fatura ile yapılan idare malı ile yapılan boya işi
47600+KDV = 56.168 TL
Firma: Neb Mimarlık ( İstanbul )
Örnek:
16.03.2020 tarihli fatura ile tek kullanımlık yağmurluk (9.000 TL) ve şapka (8.000 TL) alımı
95.160+KDV = 102.772 TL
Firma: İpsalpin Tekstil Reklam ( Ankara )
Örnek:
27.03.2020 tarihli fatura ile alınan çamaşır suyu alımı
89.400+KDV = 105.492 TL
Firma: İnternova Kimya Sanayi ( İstanbul )
Örnek:
07.12.2020 tarihli fatura ile yapılan bordür ve çizgi boyanması işi
82.800+KDV = 97.704 TL
Firma: Boytekma Trafik İşaretleri ( İzmir )
Hangi maddeye göre alındığı belli olmayan dosyada eksik olan alımlar;
22.05.2020 tarihli fatura ile alınan mutfak dolabı
Firma: Hasan Basri Tuna (FOODİNOX)
Konu: Endüstriyel Mutfak malzemesi alımı ( Gölkent Kur-an Kursu )
Tutar: 132.182+KDV = 155.974 TL
22.05.2020 tarihli fatura ile alınan mutfak dolabı
Firma: Hasan Basri Tuna (FOODİNOX)
Konu: Endüstriyel Mutfak malzemesi alımı ( Gölkent Kur-an Kursu )
Tutar: 118.063+KDV = 139.314,34 TL
SONUÇ OLARAK DEĞERLENDİRME
İhaleler ve doğrudan teminler için yaklaşık maliyet tespitlerinde piyasa araştırmasının detaylı ve daha sağlıklı olması için, birçok firmadan fiyat alınması gerekmektedir. Böylelikle daha gerçekçi bir yaklaşık maliyet hesaplaması yapılmış olur diye düşünüyorum.
Denetim komisyonu olarak inceleme yaptığımız ( YBS ) bilgisayar ortamındaki evrakların oldukça eksik olduğunu gördük. Daha sağlıklı ve iyi bir denetim olması için belgelerin okunaklı ve eksiksiz taranarak bilgisayara yüklenmesi gerekmektedir.
Yıl içerisinde belirli gün ve haftalar için düzenlenen etkinlik ve organizasyonlar için önceden planlama yapılarak, doğrudan temin ve pazarlık usulü yerine açık ihale yapılması daha doğru ve daha ekonomik olur düşüncesindeyim.
Müdürlükler tarafından yapılacak ihaleler ve doğrudan temin işlemlerinde uygulama birliği sağlanması, kurumsal harcama verilerinin takibinin daha kolay yapılabilmesi ve benzer harcama taleplerinin birleştirilerek temin edilebilmesi için 4734 sayılı Kamu İhale Kanununa tabi mal alımları, hizmet alımları, danışmalık hizmet alımları ve yapım işleri ile aynı Kanunun 22. Maddesinde belirtilen alım işlemlerinin uygulamadaki aksaklık ve yanlışlıklara mahal vermemesi, ayrıca mal alımı, hizmet alımı ve yapım işleri ihaleleri ile işi ve işlemlerinin denetimini kolaylaştırmak amacıyla söz konusu alımların Norm kadro yönetmeliğine uygun görülecek bir Müdürlük uhdesinde gerçekleştirilmesi tavsiye edilir. İdari ve mali iş ve işlemlerinin yetişmiş ve mevzuata hâkim personel tarafından yürütülmesi, gerekli hizmet içi eğitimin sürekli aldırılması sağlanmalıdır.
Sonuç olarak;
Belediyenin kaynaklarını verimli ve daha faydalı kullanmak gerekmektedir. Planlamalar daha iyi yapılmalıdır. Yatırımlara daha fazla kaynak ayrılmalı, gereksiz harcamalardan kaçınılmalıdır. Tahsilatlara daha fazla önem verilmelidir.
Yapmış olduğum değerlendirmelerin tarafınızca dikkate alınancağını ümit ederek yüce meclisi saygıyla selamlıyorum…”