Mühendis Göksel Genç, bilinen ama unutulan bazı önemli bilgiler paylaşmış. Bu bilgiler, saat gibi işleyen günde binlerce yolcu taşıyan ve düzgün işleyen bir yolcu taşıma sisteminin nasıl en berbat hale getirileceğine örnek olan Adapazarı Ekspresi ile ilgili. Hızlı tren bahanesi ile 2012 yılında seferden 24 ay için kaldırıldı. 24 ay geçti çalışmalar bitmedi, ek süreler verildi. Sonra “müjde” verildi.Fakat Sefer sayısı 24’ ten 8 ‘e düşürülmüştü. Tren istasyonları kapatılmıştı. 30 olan Tren istasyonu sayısı dönem dönem artırılsa da 8 tren istasyonu faaliyette idi. Kapalı olan Adapazarı gar yerel seçim öncesi açıldı.
NE YAPILMAK İSTENİYOR?
Vagon sayısı 7’ den 4’e düşürülmüştü. Defalarca sefer sayısı artacağı hakkında söz verildi. Fakat sefer sayısı en fazla günlük 10 oldu. Köseköy Tren istasyonu bir dönem açıldı, sonra tekrar kapatıldı. Pandemi bahane edildi ve Adapazarı treni tekrar tamamen durduruldu. Uçak çalıştı, Otobüs çalıştı, hızlı tren-marmaray çalıştı. Bir tek Adapazarı treni çalışmıyor. 20 Mart itibari ile tekrar hizmete alındı Adapazarı treni. TCDD resmi internet sitesine göre sadece 6 sefer ve Adapazarı istasyonu yine hizmet dışı. Bu tren 2011 yılında 24 sefer yaparken bile yüzde yüz kapasite ile çalışıyordu, ayda 500 bin kişi taşıyordu.
HEDEFLERE YAKLAŞAMADILAR BİLE!
TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattının tamamlanmasıyla, iki şehir arasında günde 50 bin yolcu taşımayı hedeflediklerini açıkladı. Karaman, bilet fiyatlarının ise uçak fiyatlarına göre düşük olacağını bildirdi. Halen Ankara İstanbul arasında karşılıklı 8 sefer olmak üzere 16 sefer yapılmaktadır. Trenlerin tam dolu olması durumunda sefer başına taşıyacağı yolcu kapasitesi 410 kişidir. 16 sefer x 410 = 6.560 kişi.
KOYULAN HEDEFE ULAŞILAMADI
Trenlerin tam kapasite çalışması tren yolculuğuna olan talebin ne kadar yüksek olduğunu göstermektedir. Fakat yeterli tren sefer sayısı olmadığı için hedeflenen yolcu sayısına yıllar geçmesine rağmen ulaşılamamıştır. Yapılan projenin amacına ulaşması için hızlı tren sefer sayıları artırılmalıdır.
BÜYÜK BECERİKSİZLİK
Sakarya ve Kocaeli’den her gün binlerce işçi, memur ve öğrencinin kolay ulaşım için tercih ettiği Adapazarı Ekspresi büyük bir beceriksizlik sonucu perişan edildi. Duraklar kapatıldı. Hızlı tren ise beklenileni vermedi. Saat gibi tıkır tıkır işleyen bir taşıma ağı yanlış politikalar ve hesaplar yüzünden AKP iktidarı tarafından mahvedildi. Kolay ve uygun bütçeli ulaşım için tercih edilen Adapazarı Ekspresi yerine şimdi vatandaşlar otobüs firmalarına mahkum edildi.
İstanbul’a en uygun ulaşım olan Adapazarı Ekspresi anılarda kaldı.