Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu(BDDK)’dan otomotiv sektörüne yönelik beklenen düzenleme geldi. Nihayi fatura değeri 400 bin TL’ye kadar olan satışta vade 48 ay, kredi oranı %70 olarak belirlendi. En fazla satışın olduğu segment ve fiyat aralığı ise 400 bin TL’lik kısım oldu.
210 BİN TL VERGİ
Araç fiyatlarındaki vergiler ve çekilen krediler üzerinden ödenen faizler hakkında açıklanma yapan KOTO Başkan Adayı İbrahim Bıyıklı;’’Ortalamalara göre yapılan hesaplamada, 400.000 TL’lik 1.600cc lik bir aracın; vergiler hariç fiyatı 190 bin TL, ÖTV 150 bin TL ,KDV 60 bin TL ve vergilerin toplamı ise 210 bin TL’yi buluyor. 210 bin TL’ye 36 ay taksitli kredi çektiğinizde ise 109 bin TL daha faiz ekleniyor.
109 BİN TL FAİZ İLE ARABA FİYATI 509 BİN TL OLUYOR
İşte can alıcı nokta da burada. Aslında aracın vergiler hariç satış fiyatı, ortalama 190 bin TL, geriye kalan 210 bin TL ise, ÖTV ve KDV. Eğer bu 210 bin TL’ye 36 ay vadeli kredi çekerseniz ortalama 109 bin TL faiz ödemeniz gerekiyor. Yani aracın fiyatı, 509 bin TL’ye çıkıyor.
‘’Devlet, araçlarda peşin alacağı vergiyi taksitlendirerek vatandaşını faiz yükünden kurtarmalı’’
Diğer taraftan otomotiv alıcılarının yıllık %43 yerli araba(Türkiye’de otomotiv fabrikası olan markalar), %57 ise ithal araba tercih ettiklerini biliyoruz. Benim teklifim ise; Otomobilin gerçek değerinden daha yüksek olan ÖTV ve KDV kısmının kamu bankaları aracılığıyla 36 ay takside bölünmesi, yani devletin yerli araçlarda peşin alacağı vergiyi taksitlendirerek vatandaşını faiz yükünden kurtarmasıdır.
Bu hamle, yerli araç satışlarını artıracak, yerli yan sanayi üreten firmaları hareketlendirecek, ithalatı azaltacak ve cari açığa etki edecektir. Benim sloganım belli; alın-satın, ekomomiye can katın’’ ifadelerine yer verdi.