Ana Sayfa Arama Yazarlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya

Körfez’de kalem kalem hesaplayıp “zarar var” dedi

Körfez Belediyesi’nin araçları satın

Körfez Belediyesi’nin araçları satın almak yerine kiralamasına muhalefetten tepki devam ediyor. İYİ Parti Körfez Belediye meclis Üyesi Enver Okan, yazılı bir açıklama yaparak araç kiralama meselesini masaya yatırdı. Okan, özetle şunları söyledi: “Alış maliyeti, kira maliyeti yapıp duruyorsunuz. Hem siz hem CHP kanadı. Peki ben sizin yaptığınız hesaptan yola çıkarak bir hesap çıkartayım. 36 ay 10 araç ortalama 3 bin TL desek 1 080 bin. Fiat Egea diyelim (yerli otomobil) alacağınız araç 102 900₺ KDV dahildir. başlıyor fiyatı yani  = 1 029bin. Arada 51 000₺ fark var. İlk bakışta almak daha mantıklı gibi. Filo indirimi yaparsak %3 desek 30 000₺ filo indirimi desek. Etti aradaki fark 81 000₺.

HIZIR ALEYHİSSELAM

Gelelim ince hesaba. Savunduğunuz durum bir çalışan ölümlü kaza yaparsa 400-500 bin maliyeti var diyorsunuz belediye araçları kasko yapılmıyor diyorsunuz ya. Bu zamana kadar belediyemiz böyle bir durumla karşılaştı mı? Yoksa ticaret yaptığınız için mi öyle bir durumdan bahsediyorsunuz. Kaldı ki çalışanların böyle bir kazaya sebebiyet vermesi asla göz yumulacak bir durum değildir. Acaba araba sürmeyi belediye de mi öğreniyor çalışanlar der insan. Ama siz de haklısınız belediye araçları öyle bir gidiyor ki Hızır Aleyhisselam maşallah. Tek yön olan yerlere ters yönden gelmekte üzerlerine yok. Siz de haklısınız sayın başkan kasko şart. Onu da KÖRPAŞ’tan halledebilirdiniz. Öyle bir araca filo indirimi ile fiyat alsanız ortalama araç başı 2000-2500₺ ödersiniz oda size 25 000₺ yapardı

LASTİKSİZ ARAÇ?

Gelelim lastik ve tamir bakım. Sıfır araç garanti kapsamında olacağından teknik bir arızada maliyeti olmaz, birbirimizi kandırmayalım. Bakım ücreti 500₺ olsun, 5000₺ toplam. Lastik maliyetine gelelim bugün en baba lastik maliyeti 400₺ desek 40 lastik var 16000₺, araçlar 10000km bakım yapılır 400₺ ortalama maliyeti 4000₺ tutar 10 araç. Etti 20 000₺. Kış lastiği binek araçlarda zorunluluğu tartışılır hadi onu da hesaplayalım 600₺ tanesi 24 000₺ etti 44 000₺. Kaldı ki aracı lastiksiz olarak satıyorlarsa orasını bilemem, hatta öyle bir araç satılıyorsa almayın derim size.

BU RAKAMLARI PAYLAŞTINIZ

Trafik sigortasını 5000₺ demişsiniz. Toplamı mıdır bilemem ama trafik sigortaları sabitlendi haberiniz var mıdır bilemem onunda maliyetini hadi 1500₺ deyim. 15000₺. Etti toplam 89000₺ 8000₺ zarardayız. Kaba taslak hesap böyle. Gelelim 3 yıllık maliyete. 3 kere trafik 45 000₺. 3 kere kasko 75 000₺. Yılda 2 kere lastik 32000₺ yazlık ki ilk sene yazlık lastik üzerinde. 72 000₺ kışlık. Yılda 4 kere servis gitsin 60 000₺. Toplam maliyet 284 000₺ 3 yıllık 10 araç maliyeti. Araç fiyatı ekleyelim: 1 029 000₺. Genel toplam: 1 313 000₺. Kredi oranı 0,94  900 bin liralık bir krediye 1 104 567₺ ödüyorsun yani 204 567₺ faiz alınıyor 3 yıllık. Kredi ile 3 aşağı 5 yukarı 1 400 000₺ faiz dahil. Kiralama bedeli 1 504 027 KDV dahil. Bu rakamı bizzat sayfanızda paylaştınız.

KAMU ZARARI ORTADA

Kafa kafaya diyelim mi? Eğer diye biliyorsanız tabi. Gelelim asıl konuya; 1 504 027kdv dahil havaya uçtu 3 yıl aracı kiraladınız. 1 500 000 diyeyim hadi 3 yıl ödediniz ancak araçlar sizin. Aynı meclis üyeleri burada ve satış kararı aldınız ya da almadınız önemli değil. Satış kararı aldığınızı varsayalım bugün en kötü bir aracı şu anki 2. el fiyatları ile 80 000₺ varsayalım 60 000₺. Yani 10 araç 3 sene sonra satın alır ve senenin sonunda satış yaparsanız size 600 000₺ getiri sağlar. Yani asıl nokta nedir biliyor musunuz bu kiraladığınız araçları DMO dan 1 500 000₺ kiralarsınız ancak aynı işlemi satın alarak yaparsanız 900 000₺ kiralamış olacaksınız. Kamu zararı ortadadır. Varsın sizin dediğiniz gibi kararı millet versin.”