Karamürsel Belediyesi ilçede yer alan işletme sahiplerinin işyeri faaliyetlerini sonlandırma sırasında sadece vergi dairesine bildirimde bulunduklarını belirtti. Belediyeden yapılan açıklamaya göre, işyeri faaliyetlerini sonlandırmak isteyen işletme sahiplerinin sadece vergi dairesine değil, Karamürsel Belediyesi İşyeri Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü’ne de kapatma bildiriminde bulunmasını istedi. İşyerini kapattığı halde belediyenin ilgili birimine bildirim yapmayan işletme sahiplerinin ruhsatlarının geçerli olacağı ve işletmeye dair vergi ve ücretlerin alınacağı ifade edildi.
Karamürsel Belediyesi’nden yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi; “İşletme sahiplerinin, işyeri faaliyetlerini sonlandırırken yalnızca vergi dairesine bildirimde bulundukları görülmüştür.
BU HUSUSLARA DİKKAT!
İşyeri kapanış bildirimlerinizi yaparken aşağıdaki hususlara dikkat etmenizi önemle rica ederiz: İşyeri Kapanışı Bildirimi: İşletmelerinizin kapanışı, yalnızca vergi dairesine bildirilmesiyle tamamlanmamaktadır. Belediyemizin İşyeri Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü’ne de kapatma bildiriminde bulunmanız gerekmektedir. Bildirim yapılmadığı takdirde, işyeri ruhsatı geçerliliğini koruyacak ve işletmeye dair vergiler, ücretler tahakkuk ettirilecektir.
Yükümlülükler: Belediyemizce tahsil edilen çevre temizlik vergisi, tabela ücreti gibi bedeller, işyeri ruhsatı geçerli olduğu sürece uygulanmaktadır. Ruhsat iptali işlemi yapılmadığı sürece, bu ücretlerin ödenmesi gerekecektir. İşletme sahiplerinin mağduriyet yaşamamaları adına, bu konuda gerekli hassasiyetin gösterilmesi önemlidir. Kapanış işlemleri ile ilgili her türlü soru ve talepleriniz için Belediyemizin İşyeri Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü’ne başvuruda bulunabilirsiniz.”